+0 - 0  by /0 comments

Els Agents Rurals duran porres extensibles, armilles i manilles a finals d’any

ACN

El Departament d’Agricultura confia que abans de final d’any ja disposaran de l’autorització que ha d’emetre la Guàrdia Civil per tal que els Agents Rurals puguin portar defenses extensibles, un model semblant a les porres policials. Aquesta és una de les mesures que juntament amb la de portar armilles lleugeres i manilles ha decidit adoptar el Govern després dels tràgic succés el gener passat Aspa (Segrià), quan un caçador va assassinar dos agents rurals amb la seva escopeta.

En una entrevista a l’ACN, la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret, ha explicat que en termes de seguretat s’està fent treball amb la Federació de Caça i elaborant unes noves instruccions a tenir en compte quan es facin les inspeccions. Una d’aquestes mesures serà que els caçadors hauran de deixar l’arma a terra mentre estiguin amb els Agents Rurals.

La tràgica mort de dos agents rurals el 21 de gener a mans d’un caçador que els va disparar amb la seva escopeta quan li anaven a fer una inspecció de caça va obligar al Departament d’Agricultura a ”començar a accelerar algunes decisions” sobre la seguretat del cos en un marc amb el qual ja feia temps que s’hi estava treballant. Així, es va impulsar la creació d’immediat d’un grup de treball integrat per un comitè d’experts que ha d’emetre unes conclusions definitives sobre com ha de millorar la seguretat dels agents.

Es formarà els Agents Rurals en l’ús de les porres

Com que les porres extensibles són armes, cal que la Guàrdia Civil emeti una autorització que no acaba d’arribar i Serret ha explicat a l’ACN que ”davant les traves de caràcter administratiu, intentarem superar-les a través d’una ordre interna pròpia de la consellera”. Serà de caràcter provisional, ”mentre no aprovem el reglament d’ús d’armes amb el qual estem treballant”. Serret confia doncs que l’odre ”desencalli” aquest escull burocràtic i que en les properes setmanes o abans de final d’any ja hi hagi el permís. Automàticament després, es farà el concurs per adquirir les defenses extensibles, les armilles i les manilles i es començaran a distribuir per tots els agents del cos.

La distribució de tots aquests elements que han de millorar la seguretat dels Agents Rurals va acompanyada d’una formació que ja s’ha començat a fer a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya. La formació la faran tots els agents rurals i dura 5 dies tot i que actualment, a falta de l’element de la defensa extensible, s’escurça un dia, i més endavant s’ampliaran les 6 hores que ara falten.

+ 0 - 0

  Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *