
La DGT estudia que les bicicletes precisin de matrícula, assegurança i llicència per circular
Hauríen de comptar els ciclistes amb un carnet per circular amb la seva bici? Això és el que es planteja últimament la Direcció General de Trànsit (DGT), que fa unes setmanes difonia una enquesta per sondejar l’opinió dels usuaris sobre la necessitat d’un permís i una assegurança obligatòria per circular amb bicicleta.
A més, van ser qüestions que van sorgir aquest cap de setmana en la trobada nacional sobre la bicicleta celebrat al Centre Superior d’Educació Viària, organisme dependent de la DGT. La subdirectora general d’Intervenció i Polítiques Vials, Mónica Colás, va confirmar durant la seva participació que aquestes possibilitats -registre de matrícules, assegurança privada i permís de circulació- són idees encara en estudi.
En aquest esdeveniment, representants de tots els sectors es van reunir per estudiar i avaluar la promoció d’un ús segur de la bicicleta a Espanya, en convivència amb la resta de vehicles. La pròpia Colás va cridar a reivindicar l’ús de la bici com un mitjà de transport “econòmic, no contaminant i sostenible” i ha destacat el treball de la DGT de contribució a la “cultura de la bicicleta”, tan estesa en molts països de la Unió Europea.
Fa molts anys, uns 50, existia la placa mujnicipal, que només et permetia circular pel terme municipal de la seva expedició i hi havia una segona placa anomenada de RODATGE, que aquesta era per circular entre municipis, per carrteras generals, del moment, estom de ara no és res de nou.