+0 - 0  by /0 comments

La Direcció General de la Policia elabora per primera vegada la memòria de responsabilitat social del Cos de Mossos d’Esquadra

· El compromís amb la ciutadania i l´autoexigència per millorar el servei són els principals eixos que recull el document
 
· S’analitza el treball dels Mossos d´Esquadra relacionat amb la societat catalana més enllà de dades estadístiques com el nombre de denúncies o la resolució d’il·lícits
 

· La proximitat de la policia a la ciutadania es reflecteix en els més de 110.500 contactes amb la comunitat o les més de 17.000 persones que han visitat les diverses instal·lacions dels Mossos 

 

La Direcció General de la Policia (DGP) publica per primera vegada una memòria on es fa balanç de la vessant més social de la Policia de la Generalitat- Mossos d´Esquadra que va més enllà de les dades estadístiques policials sobre delictes, denúncies o detencions.
En aquest document, la DGP mostra com durant el 2014 es van establir més de 300 contactes diaris amb els diferents agents socials. En aquest sentit, destaquen els serveis amb col·lectius d’especial atenció. Per exemple, durant l’any passat es van fer prop de 750 contactes amb 3.500 assistents del col·lectiu de la gent gran, prop de 300 reunions i presentacions amb més de 1.200 assistents de diferents col·lectius de persones discapacitades, es van recollir 20.540 denúncies per violència masclista i domèstica i es van fer 17.221 seguiments a víctimes.
La mediació incorporada al model d’ordre públic, la prevenció a la xarxa amb internet segura, el projecte Abusex contra els abusos sexuals i maltractaments a menors o la lluita contra la mutilació genital femenina són part de la responsabilitat social del Cos de Mossos d’Esquadra. Per aquest motiu, durant l’any 2014 es van fer més de 4.000 presentacions a nens i nenes, joves, pares i docents i es van organitzar més de 5.000 contactes que van arribar directament a gairebé 133.700 persones. Pel que fa a la detecció de delictes a la xarxa, el correu internetsegura@gencat.cat va gestionar 784 informacions d’interès policial sobre infraccions penals a la xarxa. I és que la tasca policial va més enllà del patrullatge, es basa en la prevenció i la proximitat. Per aconseguir-ho, es fa difusió de consells de seguretat i s’han creat guies pràctiques per millorar l’assistència a tot tipus de col·lectius.
Durant l’any 2014, es van fer més de 14.800 serveis de traducció i interpretació, la majoria en anglès, àrab i romanès. La bústia electrònica corporativa va gestionar més de 9.300 peticions i es van recollir més de 9.500 denúncies per internet.
A partir del model clàssic de responsabilitat social i tenint en compte la naturalesa de l’organització, s’ha construït un model propi estructurat en quatre eixos. En primer lloc, el compromís amb la ciutadania que té com a requisit generar solucions de seguretat per a la societat. En segon lloc, el desenvolupament de les persones es tradueix en la formació dels integrants de l’organització, en el foment de la diversitat i la igualtat dels membres del cos de Mossos d’Esquadra. Una institució amb més de 18.000 persones entre personal policial i de suport on el 83% del personal és menor de 45 anys, les dones representen el 21% de la policia i més del 65% del personal facultatiu i tècnic.
El tercer eix d’aquest pla de responsabilitat social es centra en enfortir els vincles amb la societat a través de la transparència i l’accessibilitat. Així, durant l’any 2014 més de 17.000 persones van visitar les instal·lacions de Mossos d´Esquadra i es van mantenir més de 110.500 contactes amb la comunitat. En aquest sentit, l’ús de les xarxes socials han permès arribar fins a milers de persones com ho demostren els 52.000 seguidors a Twitter o els 88.000 m’agrada a Facebook. D’altra banda, el Sistema de Suggeriments, Agraïments i Queixes (SAQ) va tramitar més de 2.500 registres dels quals 38 van ser suggeriments, 1.795 agraïments i 696 queixes.
Finalment, el quart eix representa un compromís amb la sostenibilitat. Durant el 2014 es van atendre més de 3.000 procediments relacionats amb el medi ambient. El compromís amb la protecció dels animals es veu en el canal de comunicació amb les entitats de protecció d’animals de Catalunya. En casos de violència de gènere i domèstica també es verifica si els animals de companyia han patit maltractament i es fan les gestions per garantir que l’animal no quedi desprotegit.
La memòria de Responsabilitat Social del Cos de Mossos d’Esquadra està disponible a través d’aquest enllaç: http://mossos.gencat.cat/ca/indicadors_i_qualitat/responsabilitat-social-corporativa/
+ 0 - 0

  Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *