+0 - 0  by /0 comments

El Major Trapero i la Intendenta Laplana citats per presumpte delicte de sedició

L’Audiència Nacional ha citat a declarar com a investigat el major dels Mossos d’Esquadra, Josep Lluís Trapero, per un presumpte delicte de sedició. La citació, emesa per la magistrada Carmen Lamela, també s’ha estès a una intendent dels Mossos, Teresa Laplana, i als presidents de l’ANC i d’Òmnium, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.

Els ha citat a tots aquest divendres. Els investiga per les concentracions del 20 de setembre davant de la conselleria d’Economia, durant els registres de la Guàrdia Civil per trobar material relacionat amb el referèndum de l’1 d’octubre.

Lamela és qui va obrir diligències per investigar si les manifestacions van incórrer en un possible delicte de sedició i assenyala, com a responsables, els dirigents de les entitats i també el cap de la policia i la intendent. En el cas de Sànchez i Cuixart, la jutge considera que van controlar la mobilització.

Trapero i Laplana aniran a Madrid

Els Mossos no faran declaracions arran de la citació del major Trapero i la intendent Laplana. A través d’una piulada a Twitter, però, han confirmat que aniran aquest divendres a declarar a Madrid.

Concretament, sostenen que en la compareixença a l’Audiència Nacional s’aportarà “tota la informació sobre les actuacions” que els Mossos van fer en el dispositiu del 20 de setembre i mantenen que “en totes les actuacions dels últims dies s’han complert estrictament les ordres judicials i de la fiscalia”:

  Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *